Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
Potřebují ženy zachránit aneb cesta k ženským hrdinkám
Krulichová, Jana ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zabývá vnímáním a interpretací teorie male gaze v populární kultuře. Na příkladu ságy Star Wars je pomocí polostrukturovaných rozhovorů analyzováno, zda si diváci uvědomují přítomnost dominantního mužského pohledu, a jak tento pohled ovlivňuje jejich vnímání filmů. Z teoretických konceptů je blíže představen feminismus, jeho historický vývoj, a zejména jeho druhá vlna včetně gender studies, které upozornily na kulturní konstrukci konceptu mužství a ženství. Z feminismu vychází pro práci velmi důležité východisko, a to feministická filmová kritika, zejména teorie male gaze vyslovená Laurou Mulvey v roce 1974. Práce nastiňuje nejen tuto teorii, ale i její kritiky a protichůdné teorie, které společně přispěly k proměně filmového průmyslu. Následně práce stručně představuje vývoj americké společnosti v druhé polovině 20. století, který měl vliv na proměny popkultury. V neposlední řadě je shrnut žánr sci-fi a příběh a vesmír Star Wars. Samotný kvalitativní výzkum se soustředí na diváky ságy Star Wars narozené v 90. letech minulého století. Analýzou polostrukturovaných rozhovorů jsou zodpovězeny výzkumné otázky, které jsou následně konfrontovány se zjištěními sémiotické analýzy. Je zároveň zjištěno, že hlavním důvodem, proč diváci tolerují dominantní mužský pohled, je mylné vnímání feminismu a...
Genderové aspekty hraní počítačových her
Fousek Krobová, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Fárová, Nina (oponent) ; Černohorská, Vanda (oponent)
Tato disertační práce se věnuje různým genderovým aspektům hraní počítačových her. Všímá si tak, jak jsou genderové stereotypy spojeny s oblastí produkce, obsahu i s hráči a hráčkami samotnými. V tomto smyslu tak ukazuje, že hry jsou stále vytvářeny především homogenními mužskými týmy s cílem zaujmout mužské hráče, obsahují především mužské postavy, přičemž ty ženské jsou vytvářeny s tím, aby byly pro tyto ideální mužské hráče atraktivní. Primárním cílem této práce je ovšem popsat různé způsoby a intenzity vztahu s avatarem, tedy hratelnou postavou ve hře. Analytická část se tak skládá ze dvou ilustrativních případových studií, jedna se týká heterosexuálních hráček, druhá heterosexuálních hráčů. Základní premisou je fakt, že hráč "hraje gender" - tedy ho performuje podobně jako v sociální realitě. Toto performování ale není jen rekonstrukcí a potvrzováním zdánlivě stabilních genderových identit, ale naopak jejich dekonstruováním (tedy "hraní si s genderem"). Práce si v tomto smyslu všímá především situací, kdy mají hráč a avatar odlišný gender a heterosexuální hráč se tedy s avatarem identifikuje, ale zároveň ho i objektifikuje. Tato disertační práce má zdůraznit jedinečnost prožitku, který je sice omezen a "rámcován" základním a často homogenním a stereotypním textem, ale jinak je výrazně...
Feministická filmová teorie a role žen v hollywoodském filmu
HOFFMANN, Daniel
Tato bakalářská práce se zabývá feministickou filmovou teorií a rolí žen v hollywoodském filmu. Teoretická část nabízí úvod do druhé vlny feminismu a raného aktivistického období jejího zájmu o film. Následně popisuje dva základní přístupy feministického zkoumání filmu a jejich vzájemný vztah. Po představení sociologického proudu kritizujícího stereotypní obrazy žen ve filmu se práce soustředí na nejdůležitější koncepty proudu teoretického. Důraz je při tom kladen zejména na dílo Laury Mulveyové a problematiku genderově determinovaného diváctví. V praktické části je následně analyzováno sedmnáct komerčně nejúspěšnějších hollywoodských filmů od vzniku feministické filmové teorie do současnosti. Analýzy se soustředí na ženské postavy a jejich vývoj na pozadí měnícího se postavení žen v americké společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.